З 1 вересня в школах тих регіонів, де безпекова ситуація це дозволяє, має стартувати очне навчання. Як вчителям діяти під час повітряної тривоги — розповіли в МОН
Заклади освіти, які розпочнуть офлайн-навчання повинні мати власні укриття або бомбосховища неподалік школи. МОН на основі рекомендацій Державної служби з надзвичайних ситуацій розробило алгоритм дій для вчителів у разі ввімкнення сигналів тривоги під час занять.
Попередньо учнів мають ознайомити з місцем розташування укриттів, а також правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому. Також учитель має попередити дітей про те, які речі необхідно взяти із собою в укриття.
Керівництво закладів освіти має встановити маршрут до укриттів для швидкого та безпечного переміщення. Крім того, необхідно розподілити учасників освітнього процесу в укриттях з урахуванням місткості та розташування.
У випадку сигналу небезпеки:
Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу.
Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.
Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.
Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.
За даними Офісу генпрокурора, станом на 3 серпня через бомбардування та обстріли збройними силами рф пошкоджено 2207 закладів освіти. З них 226 зруйновано повністю.
У червні освітній омбудсман Сергій Горбачов та начальник ГУ загальної середньої та дошкільної освіти МОН Юрій Кононенко наголошували, що наразі в Україні тільки 8% шкіл мають необхідні укриття.