Під час ремонту Сватівського мосту на Луганщині сьогодні, 15 жовтня, прокладуть останній, верхній шар асфальтобетону. Про це повідомляє пресслужба Служби автомобільних доріг у Луганській області.
Сватівський міст розташований на автомобільній дорозі Н-26 «Чугуїв – Мілове» (км 136+662). Без вихідних, тут працює підприємство «Газпромресурс», а також інші залучені підрядники.
“Буде покладено останній, верхній шар асфальтобетону (товщина 4 см). Це буде – щебенево-мастичний асфальтобетон (ЩМА), буде покладено 90 тонн.
Три шари покриття на проїжджу частину мосту (нижній, середній, верхній шар) покладено для того, щоб подовжити строк служби дорожнього покриття”, – кажуть дорожники.
Коли відкриють рух?
Начальник відділу якості та технічного контролю і нових технологій Служби автомобільних доріг у Луганській області Віктор Циганський повідомив, що вже невдовзі, після укладання верхнього шару, буде частково відновлено рух по Сватівському мосту.
Рух транспорту буде відбуватися за сигналом встановленого тимчасово світлофору, по одній смузі. Це буде так тому, що роботи на Сватівському мосту із влаштування тротуарів будуть продовжені. Також попереду – встановлення перильного та бар’єрного огородження.
Планується, що рух буде забезпечено у денний час доби, а вже після встановлення всього огородження, рух буде відновлено у повному обсязі цілодобово для всіх типів автотранспорту.
Буквально днями привезуть огородження, а поки що ведуться роботи з армування та підготовчі роботи для заливки бетоном. Після заливки бетоном, поверхню буде зачищена, а потім нанесене полімерне покриття для подовження строку його служби.
За словами Віктора Циганського, за сприятливої погоди, яку очікуються у найближчі дні, планується завершення всіх робіт на Сватівському мосту, а потім відбудеться його офіційне відкриття.
Служитиме довго
Використання у верхньому шарі покриття дорожнього одягу щебенево-мастичного асфальтобетону (ЩМА) збільшує термін служби покриття до 20 років. ЩМА використовується для влаштування верхнього шару покриття на автомобільних дорогах з великою інтенсивністю руху в багатьох країнах і не лише Європи.
Товщина шару щебенево-мастичного асфальтобетону буде 4 см, всього буде покладено 90 тонн ЩМА. Використання таких технологій дає можливість влаштовувати тонкошарові верхні шари дорожнього покриття, при цьому зберігаючи хороші експлуатаційні характеристики, стабільність і довговічність покриття.
На відміну від звичайного асфальтобетону каркасна структура щебенево-мастичного асфальтобетону має найвищу жорсткість. Ця структура виробляє передачу основної частини навантаження з поверхневого шару на нижчі шари за допомогою великих кам’яних частин матеріалу. Ця особливість щебенево-мастичного асфальтобетону веде до зменшення деформацій келійності матеріалу покриття.
Нагадаємо, міст, розташований на автомобільній дорозі Н-26 «Чугуїв – Мілове» (км 136+662), був збудований у 60-ті роки XX століття. За час експлуатації, споруда зазнала значних руйнувань. В останні роки рух по мосту зазнав обмежень, як по вантажу так і по швидкості транспортних засобів.
Служба автомобільних доріг у Луганській області рекомендує водіям заздалегідь планувати свій маршрут, враховуючи дану інформацію, та з розумінням поставитися до тимчасових незручностей під час проведення капітального ремонту Сватівського мосту.