В анексованому Криму триває мілітаризація дитинства. З 1 вересня у кримських школах викладатимуть початкову військову підготовку. Чому російській владі важливо перевести навчальний процес у школі на мілітаристські засади, дізнавалися Крим.Реалії у кримських експертів та активістів.
Міністр освіти, науки та молоді російського уряду Криму Валентина Лаврик повідомила, що з 1 вересня планується за рахунок позаурочної діяльності у кожній школі реалізовувати програму «Початкова військова підготовка».
«Для цього обладнають кабінети ОБЖ. Цього року ми стартуємо з таким обладнанням, наступного року буде продовження», – зазначила Лаврик.
У кримських школах запровадили посаду радника директора з виховання, який безпосередньо опікується «патріотичним вихованням» дітей. Також з наступного навчального року кримські школярі братимуть участь у російських військово-спортивних іграх «Зарница» і «Победа».
У місті 48 класів у 14 освітніх закладах. За всіма закріплені різні відомства як куратори
Світлана Корнівецька-Коротченко
У кримській столиці активно розвивається кадетський рух.
«На сьогодні у нас в місті 48 класів у 14 освітніх закладах. За всіма закріплені різні відомства як куратори. Це і МНС, і поліція, і Прикордонне управління, і Росгвардія та багато інших», – розповіла завідувачка сектора додаткової освіти та виховної роботи управління освіти російської адміністрації Сімферополя Світлана Корнівецька-Коротченко.
У Головному управлінні МНС Росії у Криму відбулося урочисте посвячення учнів 5-го класу Сімферопольської академічної гімназії в кадети. Сімферополь, жовтень 2017 року
Заступник очільника російського парламенту Криму Володимир Бобков упевнений, що включення до шкільних курсів уроків, присвячених «СВО» (так у Росії називають повномасштабну війну проти України – КР), «це внесок у майбутнє», зазначивши, що «нинішні герої СВО – це приклад для зростаючого покоління».
Кримська активістка та поетеса Анфіса Третьякова вважає, що таким чином юних кримчан уже зі шкільної лави готують до участі в бойових діях.
Це не так ідеологічна підготовка, як реальна підготовка до війни
Анфіса Третьякова
«Я вважаю, що це не так ідеологічна підготовка, як реальна підготовка до війни. Я пам'ятаю, як у моєму дитинстві ми шили в школі ватно-марлеві пов'язки та ховалися у бомбосховищі. Час згадати минуле і готуватися до найгіршого. Мені ця інформація говорить про неминучість бойових дій у Криму. Я днями о 5:23 почула «бавовну» та подумала: «Ось і Сімферополь почали бомбити». Виявилося, що силами ППО збито дві ракети. Вісім років нас по ТБ готували до СВО, вселяючи, що «хохли – нацисти», а «Америка – головне зло». Тепер років вісім триватиме цей жах», – розповіла своє бачення питання Крим.Реалії активістка.
Російський блогер Олександр Горний, який переїхав до Криму після анексії, очікує на руйнівні наслідки від мілітаризації суспільства.
«Трансформація нашого суспільства вже почалася і, чим далі, тим вона буде глибшою та руйнівнішою, відкинувши нас назад на десятки років у кращому випадку. Мілітаризація суспільства, падіння соціальних інститутів, деградація вищої освіти та багато іншого. Ви такого майбутнього хочете собі та своїм дітям?» – поділився думками з підписниками блогер.
«Юнармія» на Дні ВДВ у Севастополі (фотогалерея)Кримський активіст Павло Степанченко зазначає, що готувати патріотів російській владі за відсутності успіхів усе складніше.
Раніше готували до армії, а тепер готують «патріотів», проте пишатися успіхами країни стає з кожним роком складніше
Павло Степанченко
«Насамперед, треба батькам бути напоготові й дивитися, чого і хто навчає їхніх дітей. Згадую свої шкільні роки: до нас приходили на урок ветерани Другої світової війни та говорили про фашизм, любов до людей, про мир. Хто буде інструктором зараз і кого запрошуватимуть? Новий час та нові герої. Не здивуюсь, що запрошуватимуть не тих, хто батьківщину захищав, а тих, хто брав участь у кривавій бійні в Україні, наприклад, учасників ПВК «Вагнер». Нехай чинуші навчають своїх дітей захищати свої багатства, а не готують молодь на забій. Раніше готували до армії, а тепер готують «патріотів», проте пишатися успіхами країни стає з кожним роком складніше. Адже молодь бачить мізерні пенсії старих людей, вимушену еміграцію сімей з Росії та владу, що жирує. З іншого боку, розуміючи теорію та реальність російської влади, [сподіваюсь, що], можливо, вчорашні хлопчаки, пройшовши цю підготовку, в майбутньому звільнять кримчан від цих «патріотів», – прокоментував ситуацію Крим.Реалії активіст.
Реклама ПВК «Вагнер» у Сімферополі, січень 2023 року
Керівник громадської організації «Актив Криму», корінний севастополець Руслан Жаднов проводить паралелі між політикою Гітлера та Путіна.
В юнацькі роки забити мізки кремлівською ідеологією найпростіше
Руслан Жаднов
«У тому, що Росія посилює військово-ідеологічну підготовку школярів, немає нічого дивного. Ця держава живе війнами вже не одне десятиліття, і зараз зав'язла у великій війні. Для Росії ця війна завдає величезних втрат, як щодо загиблих і поранених, так і у вигляді відтоку чоловічого населення з країни. Тому необхідно терміново «прищеплювати любов до війни» у зростаючого покоління. Путін та його оточення люблять, як під копірку, повторювати всі кроки та дії Третього Рейху. З приходом до влади нацистів у Німеччині було створено такі організації, як «Гітлерюгенд» та «Союз німецьких дівчат». А на початок 40-х років до «Гітлерюгенду» вже входило 82% дітей віком від 10 до 18 років. Згодом вони стали учасниками та основою розв'язаної Гітлером війни. Так і в цій ситуації Росія робить ставку на зростаюче покоління. В юнацькі роки забити мізки кремлівською ідеологією та залучити до військової романтики найпростіше. Але у дітей у голові має бути дитинство, а не війна», – поділився своєю думкою з Крим.Реалії громадський діяч.
Складання присяги вихованцями Кримського казачого кадетського корпусу. Сімферополь, жовтень 2015 року
Аналітик в Українському Гельсінському союзі з прав людини Влад Мірошниченко, який має досвід роботи у Представництві президента України в АРК, вважає, що разом із мілітаризацією кримських дітей відбувається прищеплення їм російської ідентичності.
«Держава-агресор із 2014 року проводить активну політику мілітаризації дітей в окупованому Криму. Головною метою було знищення української та прищеплення російської ідентичності, а також поширення моди на війну. Мета нинішньої кампанії російських окупантів щодо посилення мілітаризації очевидна – підготовка учнів кримських шкіл до участі у бойових діях проти України на стороні держави-окупанта в найближчому майбутньому», – розповів про свої висновки Крим.Реалії аналітик.
Активіст громадського об'єднання «Кримська солідарність» Енвер Шерфієв також зазначає, що нинішніх школярів програмують на участь у війнах.
Дітей знайомлять як використовувати зброю, націлюють вбивати «ворогів», паралельно готуючи їх ідеологічно
Енвер Шерфієв
«Військово-ідеологічну підготовку російська влада запроваджує у школах для того, щоб зі зростаючого покоління виховати ще більш мотивованих солдатів, які сьогодні беруть участь у «СВО» на території України. При цьому апелюють до нібито благородної мети, як за СРСР: любов до батьківщини, захист батьківщини (під словом батьківщина, звичайно ж, мається на увазі Росія) від зовнішніх загроз, як сьогодні говорять прокремлівські ЗМІ та чиновники. Тема військово-патріотичного виховання для Кремля важлива: дітей знайомлять як використовувати зброю, націлюють вбивати «ворогів», паралельно готуючи їх ідеологічно. Фактично це підготовка до наступних воєн», – зазначив у коментарі Крим.Реалії активіст.
Діти та військова техніка на святкуванні російського «Дня захисника вітчизни». Сімферополь, 23 лютого 2020 року
Представник Крайової Ради українців Криму, фахівець у сфері міжнародного гуманітарного права Сергій Мокренюк у коментарі Крим.Релалії наголосив, що «ніяка російська програма навчання не приживеться в Криму, тому що Крим – це Україна, і Збройні сили України та інші сили оборони невпинно працюють над тим, щоб припинити обрусіння наших дітей на українському півострові».
З минулого навчального року російська влада Криму значно посилила роботу з мілітаризації навчального процесу, приділяючи особливу увагу «військово-патріотичному» вихованню.