Телемедицина – це не Кашпіровський

Джерело:  shotam.info  /  13:08, 15 Червня 2020

Як українці консультуються з лікарями через додаток?

Вже близько року українці мають можливість проходити лікування дистанційно. Проте телемедицина і досі сприймається більшістю несерйозно. А фахівці стверджують, що за допомогою цієї технології можна підвищити якість життя людей і знизити показник смертності. Ми запитали у експерта з побудови телемедичних сервісів, як насправді виглядає телемедицина в Україні та які переваги вона має. 

Довідка. В Україні телемедицина не має жодного зв’язку з телебаченням. За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), телемедицина — це метод надання послуг з медичного обслуговування там, де відстань є критичним фактором. З початком медичної реформи в Україні телемедицина стала одним з напрямків сфери охорони здоров’я. А під час пандемії коронавірусу вона стала поширеною практикою у багатьох країнах світу.

Що таке телемедицина та як працює в Україні?

— У пацієнта не завжди є гостра потреба йти до лікаря на особистий прийом (або він не має такої можливості), але кожен з нас має право отримати своєчасну медичну допомогу. Саме в таких випадках на допомогу приходить телемедицина. І взагалі, онлайн-консультації — це зручно і безпечно, особливо в умовах поширення коронавірусу. Одна з таких захищених медичних платформ для проведення та реєстрації результатів онлайн-прийомів називається Telemed24. Нею вже користуються тисячі лікарів муніципальних медичних закладів по всій країні та понад 5 мільйонів пацієнтів. 

Як телемедицина допомагає в період пандемії?

— Ще з початку пандемії в Україні, ми запустили соціальну ініціативу #збережилікаряобирайонлайн. Вона покликана убезпечити медичний персонал від можливого інфікування COVID-19. В рамках проєкту на період карантину ми безкоштовно надали доступ до Telemed24 UA для 15 500 лікарів, щоб вони могли проводити онлайн-прийоми і мали альтернативу персональним візитам. Крім того, для пацієнтів з симптомами, схожими на коронавірус, створили call-центр з можливістю запису на дистанційну консультацію через мобільний додаток MedCard24.

Як потрапити на телеприйом до лікаря?

— Для пацієнтів, які знаходяться “по той бік екрану” створено безкоштовний мобільний додаток Medcard24. Тут необхідно знайти заклад і свого лікаря, обрати день/час прийому та чекати на відеодзвінок фахівця. Також є і веб-версія Medcard24, де можна не просто потрапити на дистанційний прийом, а ще й придбати медикаменти згідно з призначеннями лікаря.

Хіба така консультація може замінити повноцінний очний прийом?

— За допомогою телемедицини лікар забезпечує своєчасну медичну допомогу. Особливо, коли відстань і час є критичними чинниками. Також, в період епідемічних спалахів — це надійна альтернатива персональним візитам. Потенційно заражені пацієнти можуть залишатись вдома і не поширювати вірус в медичному закладі та дорогою до нього. Проте, в деяких випадках онлайн консультація не може бути повноцінною заміною очного прийому.

Чому при онлайн-консультації лікар може давати лише загальні рекомендації?

— Під час проведення телемедичного консультування застосовуються уніфіковані клінічні протоколи та стандарти медичної допомоги, затверджені наказами МОЗ України. Під час первинного огляду у такий спосіб лікар може оцінити стан пацієнта. Однак, якщо на прийомі лікар зафіксує необхідність додаткової діагностики або побачить, що стан здоров’я є незадовільним, він має обов’язково запропонувати класичний спосіб лікування.

Що відбувається під час онлайн-прийому? 

— Огляд пацієнта відбувається майже так само, як і на звичайному прийомі. Проте є можливість не йти до лікарні особисто. Пацієнт обирає лікаря, записується на конкретну дату та час й отримує відеодзвінок від фахівця. Далі все, як на звичайному прийомі — пацієнт пояснює причину звернення, лікар фіксує скарги та надає рекомендації.

А для пацієнта це безкоштовно?

— За консультації у платформі Telemed24 через мобільний додаток Medcard24 не треба нічого платити. Адже медичний заклад і лікар отримують кошти від Національної служби здоров’я України як за звичайний прийом, але із застосуванням засобів відеозв’язку на основі укладеної декларації пацієнта з сімейним лікарем/терапевтом/педіатром.

Чим цей сервіс відрізняється від інших?

— Ми одні з перших вийшли на ринок eHealth з початку медичної реформи. Загалом компанія  працює в медичній галузі 30 років. В системі для медичних закладів працює понад 15 тисяч медиків та майже 5 мільйонів пацієнтів. Ми розробили кілька програмних продуктів для лікарів, які при одночасному впровадженні складають екосистему, що робить надання медичної допомоги сучасним, оперативним та зручним.

Чи потрібно заводити медичну карту, як в поліклініці? 

— Електронну медичну карту має кожен пацієнт, який уклав декларацію з сімейним лікарем. Всі персональні дані пацієнта, а також медична інформація знаходяться в національній електронній системі охорони здоров’я eHealth. Додаток Medcard24 забезпечує доступ пацієнта до неї також.

В якому форматі пацієнт отримує анамнез та діагноз?

— Також в електронному вигляді. Лікар вносить анамнез, діагноз та свої коментарі під час дистанційного прийому через платформу Telemed24. Дані автоматично потрапляють до електронної медкарти в додатку Medcard24. Таким чином пацієнт отримує доступ до цієї інформації. 

Дані зберігаються в картці конкретного пацієнта навіть під час зміни сімейного лікаря або на подальшому прийомі профільного спеціаліста, наприклад, кардіолога. Так новий фахівець бачить всю історію хвороби. Це позитивно впливає на якість лікування. Перевага електронної медичної картки в тому, що вона не може загубитись, як звичайна паперова. А після завершення прийому ніхто не зможе виправити/змінити внесені дані.

Чи можна довіряти телемедицині та чи безпечно це?

— Звісно, наша компанія перша в Україні забезпечила багаторівневий захист системи згідно державних стандартів. Саме це убезпечує і лікарів, і пацієнтів від витоку інформації та зберігає лікарську таємницю. 

Вгору