Увага! Шахраї масово вдають співробітників банків: 4 питання, які видадуть афериста

Джерело:  uainfo.org  /  17:54, 8 Червня 2023

Про те, як відрізнити справжнього банкіра від афериста та на що треба звертати увагу, розповіли у Нацбанку

В Україні за останній рік помітно активізувалися карткові шахраї. Вони "увели" з рахунків українців на 46% більше коштів, ніж роком раніше. Більшість грошей вкрали за допомогою т.зв. соціальної інженерії. Найпопулярніша схема обману – шахраї представляються співробітниками банків і виманюють секретні дані карток.

Про те, як відрізнити справжнього банкіра від афериста та на що треба звертати увагу, розповіли у Нацбанку України, інформує UAINFO.org з посиланням на Obozrevatel.

Там виділили низку питань та тез, які ніколи не пред'являтиме клієнту жоден працівник банку:

  • Запевняти, що доступ до рахунку отримали сторонні особи

Після такого вступу шахраї зазвичай одразу переходять до ключової фази "обробки" жертви. Зокрема, випитують фінансові дані нібито для запобігання шахрайству. Отримавши необхідні дані, аферисти виводять гроші із картки довірливого українця.

  • Просити надати інформацію про картки та рахунки через планову перевірку даних або у зв'язку з війною

Ще одне класичне "пояснення", навіщо людині потрібно розголошувати персональні дані. Насправді, такі перевірки із залученням клієнтів взагалі не проводяться.

  • Повідомляти про кібератаку на IT-систему банку та просити переказати гроші на тимчасовий безпечний рахунок

Насправді такий рахунок виявляється рахунком шахрая. Слідкуйте за інформацією щодо технічних збою банку на його офіційному сайті та підтверджених сторінках у соцмережах.

  • Просити встановити програму віддаленого доступу для посилення заходів безпеки

Такі програми дозволяють отримати повний доступ до пристрою жертви, що допомагає аферистам вивідати дані онлайн-банкінгу та вкрасти гроші. Банки ніколи не користуються такими інструментами.

Крім того, шахраї вже навчилися підміняти телефонні номери, щоб імітувати дзвінки та SMS від банків та офіційних установ. Тобто дзвонить чи пише шахрай, а на екрані телефону відображається номер банку, пенсійного фонду, податкової, поліції тощо.

Тому якщо спілкування зі співробітником банку здалося вам підозрілим, негайно кладіть трубку. У разі потреби просто передзвоніть за номером, який вказаний на офіційному сайті банку або на звороті банківської картки.

Вгору