Залізниця Березино - Басарабяска розпочала перевезення

Джерело:  traffic.od.ua  /  17:05, 3 Квітня 2023

Залізнична лінія Березино - Басарабяска, яка сполучає південь Одеської області з Молдовою почала перевезення з 25 березня

Залізничний прикордонний перехід Березине–Басарабяска між Україною та Молдовою, відсутність якого гальмувала роботу відбудованої ще в серпні 2022 року залізниці по цьому напрямку, почав діяти з 25 березня. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерій Ткачов.

Зазначений перехід є альтернативою транзитним маршрутам через прикордонні переходи з Сокиряни–Окниця та Могилів-Подільский – Велчинець, на яких вагові норми дозволяють пропускати вантажні потяги всього по 28 вагонів. А ділянка від Арцизу через Березино на півдні Одеської області до Басарабяски у Молдові має вагові обмеження до 4000 тон, що відповідає 43-45 вагонам.

Залізницю від станції Березино в Одеській області до станції Басарабяска у Молдові протяжністю 23 км відновили у серпні 2022 року. До цього вона була демонтована з 1997 року. Питання відновдення даної лінії, яке ми підіймали з 2017 року, давало можливість у мирний час для більш швидкого та дешевого залізничного сполучення з портом Рені. А у воєнний час через ряд обмежень внаслідок російських обстрідів це єдина моливість сполучення всієї залізничної інфраструктури на півдні Одеської області від Ізмаїду до Білгорода-Дністровського з українською залізницею транзитом через Молдову. Наразі залізничний транзит українських вантажів через Молдову йде лише до порту Рені.

Окрім того, відновлена лінія від Березино до Басарабяски у перспективі дає змогу подовжити маршрут потяга Київ - Кишинів аж до Ізмаїлу через Басарабяску та Арциз і таким чином відновити хоча б так перерване через воєнні дії сполучкння з півднем Одеської області.

Новий маршрут дозволяє:

- збільшити обсяги перевезення експортних/транзитних вантажів в напрямку портів Рені (Одеська область), Галац (Румунія), Джурджулешт (Молдова) - на 4–10 млн т. на рік);

- скоротити на 4-6 діб термін доставки експортних вантажів до портів Рені, Галац, Джурджулешт;

- значно скоротиться загальна вартість транспортування експортних вантажів в напрямку портів Рені, Галац, Джурджулешт (за підрахунками зменшення складе – 10–35 доларів на 1 т в залежності від вантажу та маршруту);

- значно зменшиться вартість транспортування імпортного палива та нафтопродуктів до України з портів Рені, Галац, Джурджулешт (за попередніми розрахунками економія складе – 18–44 доларів на 1 т).

Вгору